tirsdag 30. desember 2014

ROMJULSBAKST

De tre små griser.
Hva er vel morsommere enn å bake med gjærdeig! Her kan fantasien få fritt utløp.
Lag en god, søt gjærdeig hvis du vil ha boller, eller dropp sukkeret, både i deigen og til fyll og dryss, så blir det rundstykker. Erstatt da gjerne sukkeret med valmuefrø.
Billedillustrasjoner ser du lenger ned på siden. Håper du forstår det.

Sopp.
Kranser 1.
Nesten som wienerbrød.
Med sjokade.
Kranser 2.
*Forklaring til "De tre små griser".






*Forklaring til sopp.




*Forklaring til kranser 1. Her er brukt samme cutter som til kranser 2 lenger ned på siden.







*Forklaring til nesten wienerbrød.





*Forklaring til boller med sjokade.





*Forklaring til kranser 2.





*Så er det bare å gå i gang å bake og bruke fantasien. Lykke til:-)

4 kommentarer:

  1. Hei
    Så mye flott du baker. Søte griser osv.
    Hvor kjøper du cutter? Kan de kjøpes i butikk?
    Er ikke så glad i å kjøpe i utenlanske nettbutikker da jeg ikke er så god i engelsk ��
    Takk for titten. Flott blogg du har.
    Ønsker deg en vakker dag.

    SvarSlett
  2. Hei, så gøy du er innom bloggen min! Lattice roll cutter har jeg kjøpt på eBay.com Den kostet under 3 dollar og fri frakt. Jeg har også en duppedings som heter Bear claw cutter jeg kjøpte i Spania, men du får den på Amazon.com Lykke til:-)

    SvarSlett
  3. Takk for svar. Blir for "skummelt" for meg å handle på ebay. Da får jeg glede meg over det du lager. Er titt og ofte innom bloggen din. Hilsen bakstekjærringa fra Varteig

    SvarSlett
  4. Hei igjen, ser at Varteig ikke er så langt fra Rakkestad der mine foreldre bodde noen år...

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...